Barre, barre tijden in de natuur, op de weg en in de luchtvaart. Toch zijn dit geen nieuwe ervaringen voor oude rotten in het vak. Een beetje winter werd er bij mij met de paplepel in gegoten. Nee, de nieuwe ervaringen hebben met de huidige technische vooruitgang te maken:
-
Ons diepvriesvak werkt niet meer als de temperatuur in de bijkeuken onder de 4° celsius daalt. Hetgeen het geval is: de temp. in de koelkast is hoger dan daarbuiten. Alleen het lampje brandt nog, maar aanslaan is er niet meer bij. Dan stopt ook het -18 C°*** compartiment. Doordenkertje voor Onze Excellentie Minister van Milieu Cramer.
-
Als de koppeling resp. versnellingsbak van een auto het niet meer doet start je gewoon in de versnelling, rijd je een eindje op de startmotor en ziedaar de draaiende motor brengt je vanzelf naar de garage om het euvel te laten verhelpen. Bij een stoplicht of ander obstakel slaat alles af en moet je de truc opnieuw uithalen, lukt tot de accu leeg is. LET OP: 2e versnelling hè? Geldt niet voor automaten, dus nog een nadeel van zo'n ding; net als het niet kunnen ontkoppelen tijdens een slippartijtje.
-
Alle deksels van alle drie verzamelcontainers die bij ieder huishouden zijn geplaatst (behalve in Amsterdam) sneeuwen en vriezen compleet vast, want niemand heeft ze lekker binnen staan; oplossing = doe er een klein stokje o.i.d. tussen, de kier behoed je voor dat kleine leed.
Drie leermomenten op één dag, het moet niet gekker worden daar in Kopenhagen.
°****°
Henrik Svensmark heeft er op het podium een hartaanval gehad, ja, vind je het gek? Ken je hem nog? Toch eens vragen hoe het met hem gaat. Zie Evolutie 14 in september 2009.
Henrik S. buiten is levensgevaar
Geen opmerkingen:
Een reactie posten