zondag 31 mei 2009

Kronkel 11

" MIJN APENHEUL"

Wàt nu!!!,mijn apenheul??; ik had al mijnkpn, mijnbeeksebergen, mijnNS, mijnKLM en de ergste: mijn postbank......?: wèg postbank! Mijn DSB? Mijn SNS, Amro, Abn, ING? Whatever!! Wat maken die dingen in vredesnaam: "mijn"?

MIJN EUROPA?? Ja, Ja, hún Brussel misschien, laat mij erbuiten. Behalve natuurlijk "mijn kortenhoef", daar blijf je af.
Afijijn...wij naar hun apeheul. Op een mooie Pinkpopsterdag kwam ze naar ons toe: Marlijn -dochter for ever- op de parking te A. De uitstorting van de heilige Geest had onderweg reeds plaatsgevonden: tom pakt de menselijke geest volledig in, en het klopt: we kwamen precies tegelijk aan. Nu wel even méézingen over "iemand uit den Haag", ja?
Met haar "iemand uit Eindhoven" plus 2 schatten van minderjarige verwachtingsvolle minimensjes: naar áááápen!?!?!. (na-apen?). Alles is vanaf hier didactisch, paedagogisch en vanzelfsprekend leuk!!
Kassa's zijn op zulke dagen natuurlijk de bottlenecks bij uitstek. Echt alles stagneert in drie compacte mensenmassarijen, maar een slimme jongen(!) draait 's nachts zijn e-tickets uit: Wij wandelen dus blij de rij voorbij. Wij zien eigenlijk meer mensen dan apen, en het is hier niet goedkoop hoor.
We hoorden (selectief wrsch.) in continuem: "oma!!" en "opa!!" rondom en overal om ons heen. Niet voor ons hoor, welnee, Kira (3) sprak na het ijsje: Henk ga je ook weer mee? Ik(67): ja schatje, ik kom!
We zien tussen de apen door een representatieve doorsnee van de autochtone bevolking van ons land.
Die (doorsnee) lijkt ergens best wel een beetje op ons; alleen een sterkverhoogde BMI, my God!! Moet DIT donderdag de Beslissing voor het Europarlement geven? Je kunt ook aarzelen over democratie, is dat wel een slim systeem? Als je er echt iets van weet word je ondergesneeuwd door idioten.

Inmiddels heeft mijn apenheul de angel uit het succes van de apenheul gehaald: De aapjes mogen niet meer de brutale aap uithangen (systeem waterpistooltje -vlgs Martijn; ook te gebruiken bij puppies en mensenkindertjes??). De lol van alles wegstoppen voor die intelligente primaatjes is er volstrekt af. Ook een parallel met "Brussel"? Ze zijn allemaal gedrilld. Apezakjes voor niks. MAAR WEL KIEZEN DONDERDAG.

Daarna zal ik wel uitleggen wie we moesten kiezen en waarom.

Maud roept: speentje! en weltrusten.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten