maandag 17 augustus 2009

Nieuw woord 2

MOROSOOF !!
Wat was ik trots op het woord aquasoof voor onze strandjutter Maud (2 jaar). Wat schetst mijn verbijstering bij de ontdekking dat er ook een morosoof bestaat. Zie hiernaast.
Enkele dagen geleden ontving ik van een goede vriend (in den vreemde) het boek "Encyclopedie van de Domheid". Onderstaande, extreem ingekorte, compacte bloemlezing van de reeds bestaande (?) woorden die ik, alleen al in de eerste paar hoofdstukken, aantrof ontneemt mij alle hoop ooit nog een onbestaand woord te kunnen ontwerpen:
tout est dit depuis sept milles ans!!!!!!!
Hiermee vervalt mijn oproep d.d. 5 juni j.l. helaas.
Trouwens, het aantal inzendingen met de oplossing viel al een beetje tegen.
Dit is een willekeurige greep uit honderden woorden die ik moest opzoeken:
ze bleken al te bestaan voordat ik bestond.
Woordenlijstje:
Heterodoxie
pataphysica
archeopterix
transcendentaal schrijnwerk
presocraten
orgonomie
frenetiek
mattoïden
kénoglossie
logolatrie
ouroboros
paralogisme
neominimisme
paragrafisme
verbigeratie
vibronologie
kosmogonie
Eef
holomerisme
duoversum (contra universum)
entelechie
gastrula
pneumergie
lepidopterist
suprolo
lilaca (delta-wetenschap
unisogyn
cyberdroom
ormuzd
luktoren
variativiteitstheorie
ontordening
opiniostaat
deltaritme
heterocliet
Google op deze woorden!! En VERWONDER je (over wat we allemaal hadden moeten weten, maar nooit hebben mogen leren).
Het woord perpetuem mobile is mij met de paplepel ontraden;
dat was niet terecht: hij bestaat echt!!
Ik kan nog uren doorgaan: ook is inmiddels bewezen dat de Homo S. ontstaan is uit de kikker.
Zie onderste boven.
Exact dezelfde reeks in omgekeerde volgorde gebruikten
de Galliërs om te bewijzen dat Caesar tot kikker degenereerde door hedonisme en moreel verval.
Kortom: een aanrader!! Dank Marius.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten