woensdag 20 januari 2010

Kronkel (18)

Er was eens een minister van Verkeer. Hij kreeg pech toen hij onderweg was naar zijn nieuwe speeltje: het kilometerbeprijzingsautodectorkastje. Dan bel je, zoals wij allen zouden doen: de ANWB (algemene nederlandsche wielrijders bond). En zoals je mag verwachten, die redder in Noodgevallen schoot prompt op tijd te hulp. "Goede middag, excellentie, wat kunnen wij voor U betekenen?" "Welnu", bekende de minister, "het draagvlak is onder mijn plannen weggevallen, en dat is erg vervelend, want de Tweede Kamer wil dat ik mijn plannen dóórzet. Ik zie de bui al hangen". Nu is de ANWB ook goed in buienradar en files. "Maar als het fileleed niet voor eens en al uit de wereld geraakt door mijn kastje, sta ik voor Joker in mijn hemd, en het is nog helemaal geen Carnaval". De ANWB wist raad! "Wij zullen het weggevallen draagvlak voor u, tijdelijk, als noodverband, legitimeren. Dan staat u sterk tegenover de linkse drammers in ons Parlement(=praatgroep) en kunt U met opgeheven hoofd die arena verlaten onder het roepen: De ANWB staat achter mij! Wij gaan voor U een plebisciet organiseren om het weggevallen draagvlak smoel te geven. Democratie betekent gewoon: het Volk regeert, en wij- anwb leden- zijn het volk. Laat het maar aan ons over en dan krijgt D66 ook nog zijn referendum. Meerderheid gegarandeerd." Hier is geen speld tussen te krijgen.........behalve als de uitslag 50-50 wordt. Zie bij ons thuis: twee ANWB leden, twee meningen. Eén voor en één tegen *).
Wij brengen als goede stemmers nog dit weekend onze stem uit, dat is een kwestie van democratische genen. Eén voor en één tegen. Ja, Camiel, persoonlijk zou ik ook Route Mobiel, de KNAC, Artsen en Auto's, Rai en Bovag er bij halen, want zó makkelijk kom je er niet van af. Nu is het: "meneer van Woerkom for president". In oktober was het: "Jongerius for president" Wat is politiek een raar spelletje. Neem nou die Koenders....................wie is de baas? De Telegraaf soms?
*)nu -23 januari- blijkt het om een heel genuanceerde meningsvorming te gaan met argumenten pro en contra!
wat heb je dáár nou aan. Zo blijf je aan de gang.
Een úitslag willen we hebben voor die arme Eurlings. Knopen doorhakken, zou ik het nog mee mogen maken??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten