zondag 7 maart 2010

Kronkel (20)

UITSLAG van de Verkiezingen op 4/3 ná de Verkiezingen van 3/3 De Bavinck houdt een debat (debating-?)wedstrijd voor lokale politici. En raad eens: John van de SP en Jan van GL waren de onbetwiste winnaars voor groep 8 van de Herman Bavinck, onze kiezers van de Toekomst. En dan gooit Agnes K. haar handdoek in de ring. Begreep ik al niet zo. Het zaait verwarring; we waren bezig gemeenteraadsleden voor het dorp te kiezen en weg Kant. En, kiekeboe, JP weer op de volgende affiches; als ze die, net als die CDA-Reijn, in het weiland voor ons raam poten op 3 x 4 meter ( twaalf m²) dan ga ik flippen. Nou ja, het Belang heeft in mijn dorp gewonnen, wat zeg ik, bijna de absolute meederheid; niet helemaal, dus moeten ze tòch een beetje alert blijven als ze aan het pluche gewend zijn. CDA en PvdA likken hun wonden, zal ook dat rare dualisme weggevaagd zijn? Stemt hoopvol en werkbaar. Heel erg jammer van alle beuken op het Noordereind, die moeten er weer honderd jaar over doen, en het was aantoonbaar onnodig! En jammer van nog wat gemiste kansen zoals de Rondweg. Hoor je wie het zegt? Voortschrijdend inzicht met de kennis en de auto's van nu, zullen we maar zeggen. 9 Juni wordt een heel ander verhaal, alhoewel........? Echt competente mensen hebben kennelijk iets anders te doen, of ze verkrampen terplekke. Vóór dit kabinet had ik Plasterk hoog, maar als minister zonk hij weg in het moeras dat politiek-den-Haag heet. PAS OP! Ook in Wijdemeren hebben wij moerassen en bijbehorende knutten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten