zondag 31 juli 2011

Nieuw woord (13)

Video toevoegen
WALRUSGYMNASTIEK:

.

.

Met nog 5408 medelanders trokken wij een dezer dagen met de kleinkinders
-voorzover aanwezig in Nederland-
op naar het legendarische
Dolfinarium
.
.
Ditmaal werd mijn aandacht bovengemiddeld getrokken door de Walrussenshow. Nu denk ik bij walrussen altijd eerst aan een actie van het Ivoren Kruis in de vorige eeuw waarbij de walrus, met zijn twee buitensporig grote bovencuspidaten, als logo diende.
Wie ziet het nog vóór zich?
Pas in tweede instantie denk ik aan een onderzeebootklasse
in dienst van de Koninklijke Marine.
Aan ochtendgymnastiek voor zo'n ongeleide hoeveelheid
waggelend vet-op-vinnen
zou ik nooit zijn toegekomen als ik het niet met eigen
ogen had gezien en gefotografeerd!!
4000 kg lillend vlees
-kennelijk bijeengehouden door botten en spieren-
verheft zich voor ons op het ritme van een langzame wals
van het glimmend basalt
synchroon met het baasje;
waar ongetwijfeld jááren
op getraind, geoefend en voor beloond is.
Ik viel van mijn stoel van ongeloof en verbazing
en ik niet alleen
ook de walrusvrouwtjes konden hun ogen niet geloven!
En waar zijn die slagtanden gebleven?
.
UITGEPUT MAAR VOLDAAN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten