donderdag 15 december 2011

Stelling van de dag

De stelling voor vandaag luidt:
Grootouders zijn de hoeksteen van de samenleving
Je kunt er ongetwijfeld een doctoraalscriptie of, nog sterker: een dissertatie aan wijden
maar ik ontleen het waarheidsgehalte van deze stelling vooral aan de mening van de heilige Nicolaas van Myra. Tijdens zijn laatste bezoek aan ons gaf hij de volgende compilatie van zijn visie op mijn generatie van vitale senioren.
Zo vatte de Sint Neêrlands maatschappij anno 2011 snedig samen en Hij deed er ook een cadeautje bij!!
Let op: het is niet om niet dat wij deze rol op ons nemen!
Ons loon is dat wij ons met het jonge grut verbinden, ons laten bijpraten over de maatschappelijke ontwikkelingen van deze nog jonge eeuw, en afkijken hoe een Ipad werkt.
Toch is er de facto Niets Nieuws onder de zon.
In ontwikkelingslanden, primitieve samenlevingen en microcredieteconomiën worden de kleinkinders al eeuwen opgevoed door de moeders van de moeders.
Trouwens, wie paste er dag in dag uit op mij toen ik klein was?
Wie las voor uit Winnetou als ik de bof had?
Wie kookte de rijst met boter en suiker op woensdag?
(1948 - 1961)
Het goede antwoord is : de moeder van mijn moeder!
What's new?
De Opa van vandaag is nieuw in zijn rol als kinderoppas versie 2.11

Geen opmerkingen:

Een reactie posten