zaterdag 15 februari 2014

Kronkel




Simon Carmiggelt schreef 's nachts op de rand van een krant: 
"Twee konijntjes in het bos." Toen hij het de volgende dag las wist hij bij god niet meer wat hij daarmee bedoeld had.
Nu wil ik me in het geheel niet met Carmiggelt vergelijken maar ik ken en herken ditzelfde fenomeen erg goed. 
Zo vond ik vorige week op mijn bureau een krabbel: lopen naast de fiets. Het duurde dagen voor ik besefte dat ik het had opgeschreven tijdens een telefoongesprek over het scannen van oude foto's. Wat een opluchting. Toen ik een kladje Alzheimer museum aantrof werd het makkelijker. Een kwestie van de tekst op Google intypen en daar rolde de oplossing over het scherm: Het van Abbe museum in Eindhoven heeft speciale rondleidingen voor Alzheimerpatienten. Bijzonder. Goed onthouden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten