woensdag 11 februari 2009

Evolutie 4

Men vraagt mij wel eens semi-empatisch "wat dóe je nou de hele dag?" "Oh, ik verveel me niet, hoor!" placht ik dan te antwoorden, maar bij nader inzien is dat wel wat gemakzuchtig. Alsof ik de vragensteller niet helemaal serieus neem. Zelfs die schijn alleen al moet je vermijden. Zo'n dagindeling moet je je ongeveer alsvolgt voorstellen: MET DANK AAN VPRO De morgen begint met het Radio 1 Journaal, gevolgd door een licht ontbijt waarna de dagelijkse lichamelijke oefeningen op het programma staan, begeleid door Goede Morgen Nederland en Dit is de dag. De ochtendkrant dient gespot op lokaal nieuws en recent overleden patienten e.a. nieuwtjes. De Triangel kan na een vluchtige blik in de opc (oud papier container) de Wie Wat Waar Wordt door ons gespeld. Zo ook de Woonbode, sinds er bij Tamila gezinsuitbreiding dreigt. Bij het openen van Windows XP (wie herinnert zich nog de gevleugelde woorden: Goede Morgen Aptiva??) komt eerst de dagelijkse agenda tevoorschijn. Dan volgt Robeco met het ochtendvizier en IRIS' beleggingsadvies. Met pensioen zijn is net zo'n fijn gevoel als geen aandelen meer bezitten, als je begrijpt wat ik bedoel. De NMT-nieuwsbrief, de digitale Elsevier (2x pd. hottest nieuws), Kassa Internetredactie, Redactie Geschiedenis VPRO, Noorderlicht redactie, Holland Doc, emailservice Min. van Landbouw; bovenstaande komt min of meer dagelijks langs. Eénmaal per week: Myheritage news, Wijdemeerse Webkrant (Rik Jungmann) Consumentenbond online, Communicatie Wijdemeren (gemeente), het weekprogramma Filmtheater enz. enz. Per maand: Spant!, Wijnbeurs, Kunst a/d Dijk; voorts wat ongewenst reclamedrukwerk. Onder het genot van twee kopjes koffie worden de dierbare en zakelijke emails bekeken en zomogelijk afgehandeld; er moet gestemd worden op Standpunt.nl. De Praktijk/radio en Villa VPRO vormen de achtergrond voor de buienradar, file info ANWB.nl, voor het regelen van bankzaken(downloaden) met Davilex-boekhouden. Aanrader voor privezaken. Hierna een stukje Archiefbeheer Moeder en daaruitvoortvloeiend contact met Bast's Website op My Heritage. Overal laten mensen berichtjes achter. Die sprokkel ik ook bijelkaar. Ja Trus en Tijn, ik las jullie stimumailtjes op deze blog. In kleine kring bespreken we het menu voor het Avondmaal, zonodig dienen er ingrediënten aangeschaft. Zo rond zessen kijken we samen terug op de gebeurtenissen van de dag, die voor ons allebei meestal verschillend verliep. Ook 's avonds gaat het werk natuurlijk door. Het Journaal op I is een must, Netwerk, Nova, Pauw & Witteman...net hoe 't uitkomt. En dan natuurlijk niet te vergeten: niet te laat naar bed, want morgen........! Als laatste handeling voor 't tandenpoetsen ga ik even naar de astronomische site voor de kosmologische foto van de dag. Oh, wat is het leven interessant! Ondertussen nog een blog maken, waar ben ik aan begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten