dinsdag 10 februari 2009

Evolutie 3

Nog even terug komen op die Darwinday van o.a. De Vrije Gedachte. We kregen nog wat zendingsmateriaal mee naar huis:
Zal ik hem op de brievenbus plakken
of op de bumper van mijn Volvo?
Dineke vindt dat ik mijn opvattingen voor me moet houden.
Anderzijds heeft het wel iets om gewoon voor je mening
(geen geloof maar een doordacht statement) uit te komen!
Deze echte bumpersticker die een hoog blasfemisch gehalte
had heb ik indertijd niet gebruikt: ik kon er niet mee bij de
IJsselflat voorrijden, zonder een aardbeving binnen de familie
te veroorzaken. Je moet iedereen in z'n waarde laten,
maar alle meningen even zwaar te laten wegen gaat mij wat ver.
Als de creationisten en de Intelligent Designers echt hun
misleidende propaganda in ieders brievenbus deponeren
dan zal ik mijn mening niet onder stoelen en banken
steken. Ook in Israel - ik wacht nu op de verkiezingsuitslagen- spelen vooral niet-rationele, fundamentalistische, orthodoxe opvattingen een verstikkende rol. Ik hoop op Kadima. Misschien wordt dit bloggen wel een hobby of nog erger: een verslaving. We zullen zien.....................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten