donderdag 27 juni 2013

Grap 2013 (10)

Meer grappig dan grap:
 

Casa Luna = Radio 1 onderwerpt 's nachts altijd actuele onderwerpen aan een kritische beschouwing door een of meer 'deskundigen'.
Zo hoorde ik op 22/06 rond 00:30 tijdens het tandenpoetsen de volgende opmerking: "Wat moeten we met onze gepensioneerde ouders?  Dat is hét item op dit moment." Dan stop ik dus direct met mijn tanden en spits mijn oortjes.
Hebben wij iets gemist binnen het gezin? Zijn we er niet meer helemaal bij? Laten ze ons buiten alle discussies over de oudjes?
 
Enerzijds: ik heb persoonlijk helemaal geen (gepensioneerde) ouders meer.
Anderzijds: hoe bezorgd zouden onze kinderen over hun gepensioneerde ouders zijn??  Ik heb- eerlijk gezegd- géén idee.
 
Maar eerlijk is eerlijk: 'wij gepensioneerde ouders' maken ons op dit moment meer druk over het welzijn van onze on-gepensioneerde kinderen.
 
We zijn in de bevoorrechte positie elkaars generaties(3) in balans te houden. Dat willen we zo lang mogelijk zo houden. Als ons pensioen op is, is het vroeg genoeg ons zorgen te laten maken door onze kinderen.................



Geen opmerkingen:

Een reactie posten