zondag 8 maart 2009

Dagelijks leven 2

Sinds ik in 1956 op de fiets van Wassenaar naar den Haag fietste om het "Panorama Mesdag" te ondergaan, was ik er niet meer geweest, geloof ik. Wij, - Joanneke en Gaja en Moon en Adelijn en Zacharias en Bas Jouwe- fietsten niet alleen: mijn moeder, alias tante Diete, alias tante Grietje, als Gids en leidster vóórop. Zie je het vóór je anno 2009: met al die kinderen op fietsjes door 's-Gravenhage? Ik niet!
Monica's fietsje was blauw, het mijne zwart..........
Vandaag op memory tour: Dineke meetronen naar het grootste schilderij van Nederland, geheel gerestaureerd, geconserveerd en binnenkort 100% gedigitaliseerd. Een vlucht Turkish Airliners
benam één moment het overrompelend uitzicht op 360° trompe l'oeil van 12 x 120 = 1.440 m² .
Maar daarna was dit 127 jaar oude kunstwerk (1882) geheel voor ons: Imponerend! "Niet te geloven" volgens D., en zij is deskundige. De belichting van het doek volgt via slimme techniek de èchte k.n.m.i.-situatie buiten. Dat trof; het was zonnemooi weer. Tip voor de uitbaters: via de speakers wat brandingsgeruisch en meeuwengeschrei en je concurreert met het Omniversum om de hoek. Uitsmijter aan Zee volgde in Katwijk aan Zee. H.W. Mesdag e.a. (Breitner o.a.) bedankt!
Met dit clubje gingen wij dus op pad naar de Wassenaarse Slag -zon-zand-zee; naar de' Haag en Scheveningen. EN: we deden toneelstukjes in de achtertuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten