zondag 1 maart 2009

Evolutie 7

Als Andries Knevel door het stof: Ik, h.j.w.a., heb er spijt van dat ik mijn kinderen en anderen heb verteld dat de Revolutie aan mij is voorbij gegaan. Jasper Grootveld is dood, een laatste happening bij het Lieverdje op het Spui: Ineens ging de sluis van mijn herinneringen open. In 1964 ontving ik de Rode Almanak van het GSC Vindicat atque Polit voor mijn poëzie. Ik herlas het met lichtrode schaamkaken. Als ik Staatssecretaris, of erger, was geworden had een beetje onderzoeksjournalist dit wel boven tafel gekregen = àf via de achterdeur ! Zoniet de burgemeester van 's-Graveland die mijn geloofsbrieven onderzocht, onder het genot van een glaasje van het één of ander. Laat ik ze allemaal te snel (?) af zijn: Ik was Revolutionair avant la lettre 1968. Onderstaande is gedateerd "1963". Dinky weet hiervan, de Familie Meijer niet.
Vergeef het me alsjeblieft, ik had het verdrongen. Nu staat het zwart op wit. Ik heb jullie onvolledig voorgelicht......godzijdank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten